Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Konsumen Di Toko Almira Parfum

Authors

  • Levia Inggrit Sayekti Universitas Islam Lamongan
  • Tipa Latifah Universitas Islam Lamongan

DOI:

https://doi.org/10.35968/mpu.v15i2.1527

Keywords:

Bauran Pemasaran, Minat Beli, Produk, Harga, Lokasi, Promosi, Parfum Refill

Abstract

This study aims to analyze the effect of marketing mix consisting of product, price, location, and promotion on consumer purchasing interest at Almira Parfum Store, Lamongan. The background of this study is based on the increasing competition in the refill perfume industry and the importance of marketing strategies to attract consumer interest. This study uses a quantitative method with a survey approach. Data were obtained through questionnaires distributed to 220 respondents and analyzed using multiple linear regression with the help of SPSS software. The results of the study indicate that product, price, location, and promotion variables simultaneously influence consumer purchasing interest. Partially, price and location variables have a significant influence on purchasing interest, while the most dominant variable influencing consumer purchasing interest is promotion. This study provides practical implications for Almira Parfum Store to focus more on its marketing strategy, especially in terms of promotion and competitive pricing.

References

Aggrapana, M. A. (2021). Pelindungan Hukum Pada Parfum Merek Terkenal Yang Mereknya Digunakan Oleh Toko Parfum Isi Ulang Ditinjau Dari Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2016 Tentang Merek Dan Indikasi Geografis. Padjajaran Law Research & Debate Society.

Aisha, N. (2024). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Makanan Ringan Usaha Mikro Kecil Dan Menengah (UMKM) . Jurnal Riset Manajemen.

Alma, B. (2019). Kewirausahaan: Untuk Mahasiswa Dan Umum. Jakarta: Erlangga.

Amin, N. (2023). PENGARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA USAHA TOKO HARAPAN ABADI KABUPATEN GOWA. Skripsi Universitas Muhammadiyah Makasar.

Amron, Y. S. (2024). PENGARUH BAURAN PEMASARAN (MARKETINGMIX) TERHADAP MINAT BELI ULANG MIXUE KOTASEMARANG. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Akuntansi).

Amstrong, P. K. (2019). Prinsip-Prinsip Pemasaran, Edisi Kedelapan Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Aries, M. (2019). “Pengaruh Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian. Jurnal Administrasi Bisnis.

Assauri, S. (2019). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press.

Ayadi, 1. J. (2023). PENGARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA TOKO DONAT MADU LAPAI. Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen.

Baswedan, F. F. (2022). PENGARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN (STUDI KASUS TOKO PARFUM MEKAR WANGI). Jurnal Dan Ilmu Riset Manajemen.

Chyntia Eva Maria Sianturi & Dr. Hendrati Dwi Mulyaningsih, S. M. (2019). PENGARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN (STUDI PADA KFC CABANG BUAH BATU, BANDUNG). E-Proceeding Of Management.

Ferdinand. (2019). Manajemen Pemasaran Edisi Pertama Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Handoko, B. S. (2019). Manajemen Pemasaran (Analisa Perilaku Konsumen). Yogyakarta: BPFE UGM.

Published

2025-06-28

How to Cite

Sayekti, L. I., & Latifah, T. (2025). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Konsumen Di Toko Almira Parfum. JURNAL ILMIAH M-PROGRESS, 15(2), 372–379. https://doi.org/10.35968/mpu.v15i2.1527